mandag den 29. juli 2013

Ugens anbefaling

Kaninbjerget af Richard Adams


Kaningbjerget af Richard Adams er en verden helt for sig selv. Kaninernes hjem er truet og nogle rejser ud i verden for at finde sig et nyt hjem. Mange forhindringer dukker op. Der skal findes føde, fjendtlige dyr ligger på lur og andre kanin kolonier føler sig truet af den nye flok.
Da jeg læste denne bog, blev jeg fuldstændig opslugt af en hel anden verden. Jeg følte nærmest, at jeg var en af kaninerne, der var med på den farefulde rejse. Jeg kan stadig tage mig selv i at tænke, hvad et ord hedder i følge kaninernes sprog.
Jeg var ked af at skulle slippe kaninbjergets univers og har derfor også læst fortsættelsen der hedder Gensyn med kaninbjerget. Hvis du kunne lide Kaninbjerget, så vil du også kunne lide de små historier i Gensyn med Kaningbjerget

2 kommentarer:

  1. Åh jeg elsker 'Kaninbjerget'. Og også 'Gensyn med Kaninbjerget'. Det er så fantastiske, inddragende og velskrevne bøger, at man kan forsvinde helt i dem.

    SvarSlet
  2. Jeg havde fuldstændig glemt at denne bog eksisterede, og nu sidder jeg med en kriblen i fingrene efter at få fat i den! Så skøn.

    SvarSlet