tirsdag den 30. juli 2013

Anmeldelse af "Gulliver's Travels" af Jonathan Swift



Stjerner:  3/6
Forlag: Wordsworth Classics
Antal sider: 249
Sprog: Engelsk

Før jeg havde læst Gulliver's Travels, tænkte jeg, at det handler om Gulliver, der havner på en ø, som er beboet af en masse små folk. Det er egentlig også rigtigt nok. Men det er kun en brøkdel af, hvad den handler om. Gulliver kommer noget omkring og oplever steder, som er helt anderledes fra, hvor han kommer fra.

Man mærker tydeligt, at bogen er skrevet for at kritisere menneskers og regeringers måder at opføre sig på, hvilket også er underholdende at læse. Dog synes jeg, at fortællingen bliver lidt for ensformig i længden og jeg får den tanke om at, hvor uheldig kan man lige være, da Gulliver formår at strande 4 forskellige steder, med hver deres slags indbyggere. Jeg ville nok have stoppet med at sejle efter anden gang det skete.

Hvis bogen skulle have haft flere stjerne, så skulle fortællingen nok have været halvt så lang, og måske kun indeholde to forskellige verdener i stedet for fire.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar