lørdag den 8. juni 2013

Hundehoved - Morten Ramsland


Stjerner: 3/6
Forlag: Gyldensdals Bogklubber
Antal sider: 382
Sprog: Dansk

Hundehoved er en roman, hvor man ser tilbage på en families historie gennem 3 generationer. Det er en roman med underholdende historier og en livlig fantasi. Familien hænger sammen i tykt og tynd med hver deres forskelligheder på trods af, at der ikke bliver sparet på øgenavnene. Men noget får familien splittet. Hvad er det, der får denne familie splittet?

Jeg fik denne bog anbefalet af mine forældre, der havde grinet rigtig meget mens de læste bogen. Jeg må indrømme, at jeg ikke grinte nær så meget. Jeg kan godt se det sjove i historierne og udtalelserne men jeg har hele tiden en fornemmelse af, at det virker overdrevent. Dette skyldes nok, at jeg hele tiden tænker tilbage på gymnasietiden, hvor man blev tvunget til at læse 90'er tekster, når jeg læser denne bog. Hundehoved minder mig meget om disse slags tekster, som jeg aldrig helt har kunnet forliges med.
På trods af det så er denne roman en af de bedre af slagsen og giver også noget stof til eftertanke. Begge mine forældre følte sig underholdt af bogen, hvilket jeg ikke blev på samme måde. Måske er jeg bare ikke målgruppen?

1 kommentar:

  1. Ærgerligt, at du ikke følte dig underholdt! Jeg synes det er en af de bedste bøger, jeg længe har læst :)

    SvarSlet