onsdag den 26. juni 2013

Favoritgenre

Jeg er ikke typen, der kun læser en bestemt genre. Men nogle genrer synes jeg selvfølgelig, er bedre end andre. Jeg blev helt skudt i den gamle kinsesiske kultur efter at have læst "Mit liv som Geisha". Det er en kultur, som er så forskellig fra vores egen og for mig virker den helt magisk, som om det er en opdigtet verden. Men nej, den har været ægte og noget findes endnu. Det er både en meget smuk kultur men også en kultur med mange underlige og knap så positive elementer. Jeg synes virkelig det er spændende!



4 kommentarer:

  1. Ah ja. Jeg slugte også "Mit Liv Som Geisha" for et par somre sider. Den tog mig ingen tid at læse, for den sugede mig fuldstændig ind med den kultur, den repræsenterede.
    Siden da har jeg dog ikke rigtigt læst noget i den genre. Er der en bog, du særligt kan anbefale?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det skal handle om geishaer, så er "Geisha, a life" god. Det er mere en biografi men er skrevet som en almindelig historie.

      Pigerne fra Shanghai af Lisa See er jeg rigtig glad for og vil rigtig gerne også læse bog 2. Bogen handler dog ikke om geishaer men handler stadig om den kinesiske kultur. Den handler også om kinesernes tilpasning i Amerika.
      Hun har også skrevet Pæonpavillonen. Der synes jeg at første del af rigtig god. Resten er lidt for langt ude til min smag.

      Lisa See er generelt en god forfatter at stifte bekendtskab med, hvis man vil læse bøger der handler om kinesisk kultur :)

      Slet
  2. Åh, det glæder mig at høre. Begge er på sommerlisten. Så også stykket her i Aalborg og hvilken fantastsk oplevelse! Bogen strøg jo også direkte ind på favoritlisten!

    SvarSlet
  3. "Mit liv som Geisha" er sådan en smuk fortalt bog. Ikke så underligt at den tog dig med storm.

    SvarSlet