torsdag den 6. juni 2013

Er du til krimi?

Krimi-romaner og tv-serier er rigtig populært i disse dage. Jeg prøver ihærdigt at finde ud af, hvor det interessante i denne genre er. Jeg kan simpelthen ikke finde genren spændende!

Jeg har prøvet at læse John le Carré's 'Tinker Taylor Soldier Spy', Arthur Conan Doyle's 'Sherlock Holmes' og Christian Mørks 'Darling Jim'. Tre vidt forskellige romaner som alle på hver deres måder hører ind under genren krimi og ingen af dem fandt jeg spændende. Kun Sherlock Holmes kunne vække en fornemmelse af spænding i mig.


Krimi tv-serier siger mig heller intet. Jeg falder i søvn til Midsummer Murders (Barnaby), bliver rastløs af amerikanske krimier som CSI og Bones og min hjerne slår fra, så snart der kører en svensk krimi hen over skærmen.
Kun en krimi tv-serie har jeg fundet interessant. Det er tv-serien Cold Case, hvor nye spor af gamle sager dukker op, hvorefter sagen bliver genåbnet. En kombination af god musik og fremragende flash backs gør, at jeg sidder klinet til skærmen sæson efter sæson.

Hvordan har i det med genren krimi?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar