torsdag den 27. juni 2013

Børnene i Kragevig

Anmeldelse af Krage ungen - Børnene i Kragevig af Bodil Bredsdorff



Stjerner:  6/6
Antal sider: 444
Sprog: Dansk
Forlag: Høst og Søn

Denne bog er en samling af små fortællinger, som handler om en flok mennesker, der starter deres egen lille landsby op. De er hver især flygtet fra deres problemer og kan her starte et nyt liv op. Man følger historien gennem børnenes synsvinkel. Lige fra Krageungen, som må klare sig selv, efter hendes bedstemor dør, til Eidi, som er flygtet med sin mor, fra en mand der slår dem.

Målgruppen til bøgerne er helt tydeligt til børn på en 10-12 år. Alligevel var jeg ikke i tvivl om, at jeg absolut måtte eje denne bog, da jeg så den i boghandlen. Jeg læste bogen om Krageungen første gang i skolen og blev bidt af den. Senere fandt jeg ud af at der fandtes flere bøger og jeg tog straks hen på biblioteket for at læse videre. Bogen giver mig en fornemmelse af glæde, da de er nogle af de første bøger, som jeg virkelig blev bidt af og frivilligt valgte at læse videre i. Jeg brugte rigtig meget tid på biblioteket for at finde flere bøger, der mindede om.

Læs den hvis:
- Du vil have lidt let læsning
- Du kan lide børnebøger

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg er pinligt tosset med børnebøger - har kigget på den et par gange - kunne være man skulle købe den (;

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set den til kun 100 kr. hvis jeg husker rigtigt, så også til 50 kr. Jeg kan kun anbefale det! :)

      Slet