søndag den 24. marts 2013

Musicalen "The Drowsy Chaperone"

Jeg er kulturblogger for Fredericia Teater og har derfor fået billetten gratis, for at jeg kan bedømme, hvad jeg synes om musicalen. Billeder i indlægget er taget af Søren Malmose.

Er musicals ikke lige dig? Så kan det ikke gå hurtigt nok med at komme ind og se The Drowsy Chaperone, for den vil helt klart omvende og overraske dig!
Jeg så dele af denne musical, til det danske musical akademis showcase i 2010 og var meget begejstret for forestillingen dengang. Jeg var bange for at have for mange forventninger denne gang og derfor blive skuffet, men det behøvede jeg ikke at være bange for, for det hele var en fest!

Manden i stolen spillet af Søren Scheibye inviterer dig ud på en rejse gennem en af 20'ernes musicals. Han sidder i sit hjem og lytter til soundtracket på en gammel LP mens han med sine små kommentarer gennem musicalen får selv de kedeligste scener gjort så underholdende, så man sidder og tuder af grin.
Musicalen indeholder en masse medvirkende og flere forskellige sidehistorier, hvilket kan virke lettere forvirrende, hvis ikke det var fordi "manden i stolen" hele tiden holder os ajour med handlingsforløbet og desuden også ved alt om de skuespillere der er med i forestillingen.
Hver og en af de medvirkende har deres helt specielle guldkorn. Adolpho spillet af Lars Mølsted er en italiener, som var en stor stjerne inden for stumfilm mens Maria Skuladottir, som den snaldrede anstandsdame spiller divaen over alle divaer.
Lige da musicalen begyndte, kunne jeg skrige af glæde over den fantastiske musik, sangene og dansene og den perfekte timing som er helt gennemført gennem hele forestillingen. Senere hen kom lattermusklerne også kraftigt i brug.
Der er kun en ting at gøre og det er at sige at i bør virkelig ikke snyde jer selv for at se denne formidable musical.

Jeg giver den 6/6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar