søndag den 2. december 2012

Anmeldelse af Preben Kaas - Det bli'r vinter førend man aner

"Preben Kaas - Det bli'r vinter førend man aner" af Jakob Steen Olsen


STJERNER: 6/6

ANMELDELSE: Det er lidt svært at anmelde en biografi. Man vil jo kun læse den, hvis man finder personen, som der er blevet skrevet om interessant. Men jeg er meget glad for gamle danske skuespillere, så jeg måtte da læse denne bog og jeg må sige at jeg fik det ud af den, som jeg ville og måske mere til. Der bliver fortalt om Preben Kaas liv fra barndom til død ved hjælp af kilder i form af forskellige personer. Både Preben Kaas gode og dårlige sider bliver der fortalt om. Ikke nok med at man hører om Preben Kaas, så lærer man også en del andre skuespillere at kende gennem bogen, hvilket jeg personligt synes er en god bonus at få med. Jeg er rigtig glad for billederne der er i bogen, da det giver nogle gode pauser mellem læsningen. Når man kigger på billederne, tænker man automatisk tilbage på det man lige har læst.
I denne tid er der udgivet en del bøger om gamle danske skuespillere og denne bog har gjort at jeg SÅ gerne vil læse om de andre skuespillere. Det er bare træls de er så dyre :(

LÆS DEN HVIS:
- Du har lyst til at læse om Preben Kaas' liv på godt og ondt
- Hvis du vil vide noget om forskellige skuespillere, som arbejdede sammen med Preben Kaas.
- Hvis du har en kærlighed for gamle danske film og skuespillere

Ingen kommentarer:

Send en kommentar