onsdag den 2. maj 2012

Anmeldelse af Dame konge es spion

"Dame konge es spion" af John Le Carré


STJERNER: 3/6

ANMELDELSE: Normalt går jeg en lang bue uden om krimier, da sådanne bøger slet ikke tiltaler mig. Men så var jeg for et stykke tid siden i biografen for at se filmen af samme navn som denne bog. Filmen var ganske god og havde nogle gode skuespillere med. Derfor fik jeg lyst til at læse bogen. Jeg kan nu konstatere, at krimier stadig ikke er noget for mig. Bogen er ret indviklet og meget skal man selv tænke sig til. Der er mange navne at holde styr på og man får ikke særlig meget beskrivelse omkring personerne, hvilket bare gør det mere indviklet når man skal finde ud af hvem der er hvem. Jeg er ikke meget inde i krimigenren men jeg tror at denne bog er skrevet lidt mere gammeldags end mange af de krimier der bliver udgivet i massevis i disse dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar