lørdag den 25. februar 2012

Musicalen "Edges"

Jeg er kulturblogger for Fredericia Teater og har derfor fået billetten gratis, for at jeg kan bedømme, hvad jeg synes om musicalen.

Jeg har længe været spændt på at se musicalen Edges, da den har fået mange gode anmeldelser fra diverse medier.

Inden musicalen startede, kunne man via sin Iphone skrive beskeder på facebook til karaktererne i stykket, hvorefter karaktererne eller andre fra publikum kunne svare tilbage. Dette var en underholdende og ny måde at få publikum til at deltage på.
Showet startede og de 4 karakterer blev præsenteret. Musikken var helt i tip top og man blev straks fanget af melodierne. Hvis man kiggede rundt i salen, kunne man se folk rokke med på sangene. Musikerne stod ude i siden af scenen, hvilket jeg synes, gav en god effekt til det hele, da musikerne også på den måde interagerede med sangerne/skuespillerne.
Fotograf: Søren Malmose
Selve musicalen indeholdt kun sange. Ingen replikker. Skuespillerne/sangerne gjorde et formidabelt arbejde og sang smukt, både selv og sammen.

De tekniske detaljer vha. iphones og ipads gav nogle sjove og spændende finesser til baggrunden.
Fotograf: Søren Malmose
Det eneste jeg kan sætte en finger på er budskabet. Hvad handler musicalen om? Vær dig selv? Kærlighed? Vi er for overfladiske? Hvis det handlede om, hvor meget vi bruger ting som iphones, ipads og facebook, så er det ikke nok bare at bruge det som en baggrund og som et bindeled til en sang. Musicalen bliver en smule forvirrende fordi der kun bliver sunget. Replikker kunne have givet musicalen en bedre rød tråd. Så man kan sige, at det mere var en slags koncert end et skuespil.
Fotograf: Søren Malmose
Jeg synes dog alt i alt at musicalen var god og jeg hyggede mig gennem det hele og kedede mig ikke på noget tidspunkt. Sangere og musik var lige som de skulle være men pga. en manglende rød tråd i handlingen vil jeg give:

4,5/6

Jeg vil dog helt klart anbefale den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar